czwartek, 2 kwietnia 2015

10. rocznica śmierci Jana Pawła II. Członkowie Zjednoczenia uczcili pamięć polskiego papieża

2 kwietnia, w rocznicę śmierci Jana Pawła II członkowie Zjednoczenia Szlachty Polskiej na czele z panią Prezes Natalią Kostecką-Iszczuk zebrali się pod pomnikiem wielkiego Polaka aby uczcić jego pamięć, złożyć kwiaty i zapalić znicze. Nauczycielka języka polskiego pani Wiktoria Halicka zrobiła krótki wykład na temat działalności papieża. „Jan Paweł II przyjmując z pokorą i głębokim zaufaniem posługę pasterzowania całemu Kościołowi, stał się sługą sług. Jan Paweł II zmienił serca milionów ludzi i zmienił oblicze świata. Pontyfikat jego nazywany jest niezwykłym, wyjątkowym, wielkim” – powiedziała pani Halicka. Wspomniana została i działalność literacka Jana Pawła II, o której papież mówił: ” Poezja to wielka Pani, której trzeba się całkowicie poświęcić; obawiam się, że nie byłem wobec niej zupełnie w porządku.” Czytaj więcej>>>
Irena Zagładźko

Na pamiątkę jego twórczości został przeczytany wiersz „Pieśń poranna”. 


PIEŚŃ PORANNA (psalm)

Panie, jam Dawid, syn Izai, 
Piastowy jestem syn.
Ty mi na sercu znak wypalisz – 
zasłucham się w Twój rym.
Wiosną-ś przyoblókł, wiosną tęsknot
ciało i siłę bark – 
Niechaj jesienią nie rozpękną 
tęskniące struny harf.
Ja jestem Dawid, jam jest pasterz –



Błagalną wiodę pieśń, 
byś się zmiłować chciał nad Piastem, 
byś żniwo zwolił zwieźć.
 A gdy powstanie olbrzym Goliath
by złamać młodość mą – 
Błagają ciebie Syjon, Moria: 
ku wspomożeniu zstąp!
Taka jest pieśń poranna Dawida – Pasterza




Portal Słowo Polskie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz